چه زمانی با ارور 404 سایت مپ مواجه میشید؟ قبل از اینکه بگم این ارور چیه باید بگم که چه زمانی با اون مواجه میشید. خب بعد از اینکه طراحی سایت شما تموم شد، وقتشه که سایتتون رو به گوگل معرفی کنید. اما چطور سایت خودمون رو در گوگل ایندکس کنیم تا صفحات سریع‌تر به گوگل معرفی شه و در نتایج جستجوی گوگل SERP مشاهده شه.

ایندکس کردن سایت در گوگل

سایت مپ روی پنل سرچ کنسول

برای index کردن سایتتون تو گوگل، باید سایت مپ site map یا نقشه سایت خودتون رو در سرچ کنسول گوگل google search console معرفی کنید. تو این زمینه فرض رو میزارم که شما قبلا تو گوگل سرچ کردید و آموزش نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل رو خوندید. احتمالا به مرحله ثبت سایت مپ رسیدید. برای یادآوری خدمتتون بگم که در گزینه‌های پنل سرچ کنسول، گزینه‌ای به نام sitemap وجود داره. با کلیک روی اون گزینه وارد صفحه جدیدی میشید. تو این صفحه شما می‌تونید آدرس نقشه سایتتون رو که قبلا از طریق افزونه yoast یا هر افزونه دیگه‌ای ساختید، قرار بدید.

در قسمت 1 شما کافیه آدرس نقشه سایت رو قرار بدید و بعد تاییدیه، در قسمت دوم حالت ثبت شده اون به همراه اطلاعات زمان ثبت و ایندکس شدنش و تعداد صفحات پیمایش رو مشاهده خواهید کرد.

ایندکس شدن نقشه سایت

ارور 404 سایت مپ چه زمانی ایجاد میشه؟

ممکن است که شما متوجه بشید مدت زمانیه که سایت مپ شما آپدیت نمیشه و صفحات جدیدی که ایجاد کردید به تعداد urlهای نقشه سایت اضافه نشده، کافیه وارد همین قسمت سرچ کنسول بشید و با کلیک رو سایت مپ وارد صفحه مربوطه بشید تا ببینید که آیا اروری دارید یا نه!

بررسی ارورهای احتمالی سایت مپ

در صورتی که در لیست بالا با اروری مواجه نشدید! یا حتی ممکنه که شما اصلا لیستی از صفحات سایتتون رو در این قسمت نبینید، مثل مشکلی که ما تو سایت خودمون داشتیم. وقتشه که وارد پنل وردپرس بشید و یا آدرسی که از سایت مپ دارید رو تو مرورگر یبار باز کنید و روی تک تک لینک‌ها کلیک کنید تا متوجه بشید که مشکل از چیه!

ارور The requested URL /post-sitemap.xml was not found on this server.

در صورتی که با کلیک روی لینک‌ها با ارور 404 مواجه شدید، ادامه مقاله رو برای آموزش رفع خطای 404 مربوط به ارور سایت رو مطالعه کنید. این ارور نشون میده که فایل htaccess. شما مشکلی داره که نمیتونه urlها رو پیدا کنه.

آموزش رفع خطای 404 صفحات داخلی نقشه سایت

  1. وارد قسمت تنظیمات بشید و از قسمت پیوند یکتا یکبار دیگه تنظیمات رو ذخیره کنید.
  2. اگه دسترسی به هاست دارید وارد هاست شده و از قسمت root این فایل رو پیدا کرده و ویرایش بزنید و کدهای اون رو با کد زیر تطبیق بدید. اما اگه به هاست دسترسی ندارید، از قسمت سئو یوست وارد تب ابزارها شده و از اون قسمت محتوای فایل رو بررسی کنید.

کدهای داخل فایل htaccess.

در صورتی که مطابقت نداره، کافیه که محتوای آن را با این کد جایگزین کنید و قبل از آنکه صفحه سایت مپ را رفرش کنید، یکبار کش سایت را پاک کرده (وارد روت هاست شده، داخل پوشه wp-content، پوشه cache را پیدا کرده و محتوای اون رو پاک کنید) و مجددا تست کنید. مطمئنا مشکل برطرف میشه!

بازگشت به لیست

11 دیدگاه در “ارور 404 سایت مپ و رفع آن

  1. علیرضا سهیلی گفت:

    ممنون از شما من این مشکل رو داشتم کلی هم سرچ کردم تازه تونستم مشکلمو حل کنم.

    1. بسیار عالی امیدوارم بازم بتونم بهتون کمک کنم.

      1. سحر گفت:

        سلام به سایت بنده حمله شده
        Site:honarpanarpajoh.ir
        سایت مپ ارور ۴۰۴ داره
        لطفا با لینک بالا بررسی کنید و راهکار بدید ممنون

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به نوع اروری که در حال حاضر مشاهده میشه، به نظر میرسه هاست اصن محتوایی نداره!
          اگه صلاح دونستید میتونید تو واتساپ پیام بدید و برای بررسی بیشتر دسترسی سایت رو ارسال کنید.
          موفق باشید.

  2. آزیتا حسنی گفت:

    مرسی مهندس عزیز :)))))))

  3. امیر گفت:

    با سلام .
    خود سایت مپ سایتم ارور 404 میده . وقتی داخل رنک مث روش کلیک میکنم ارور 404 میاد .
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. سلام وقت بخیر
      افزونه کش دارین روی سایتتون؟

  4. saeed گفت:

    سلام خدمت شما.
    من وقتی روی آدرس سایت مپ افزونه رنک مث کلیک میکنم ارور 404 میده .
    یه شخص دیگه هم این و گفته بود که ازش پرسیدید افزونه کش دارن ؟ که ما افزونه کش داریم ولی قبلا هم که سایت مپ به درستی کار میداد هم داشتیم و یه بار هم کش رو کلا پاک کردم دوباره چک کردم و باز هم درست نشد .
    به نظرتون مشکل از چیه ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      فایل htaccess. رو بررسی کردین؟ ممکنه که افزونه کش شما در اثر تداخل با افزونه های دیگه (با آپدیت) کدهایی رو به این فایل htaccess اضافه کرده باشه.

  5. اچ دی تک گفت:

    سلام وقت بخیر بنده هم همین مشکل رو پیدا کردم دست به هیچ تنظیماتی نزدیم ولی سایت مپ مشکل پیدا کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *